
U vrijeme godišnjih odmora većina poslovnih sustava funkcionira smanjenim kapacitetom. Neke tvrtke u potpunosti zatvaraju svoja vrata, druge izmjenjuju radnike na odmoru, a treće rade gotovo punim kapacitetom krpajući manjak radnika vanjskim suradnicima.
Jasno, za vrijeme godišnjih odmora, smanjuju se i broj kupaca koji trebaju neke usluge, jer je većina tih kupaca na moru ili odmara negdje u hladovini. No, internet poslovanje naučilo nas je da kupovati možemo u svakom trenutku, s bilo kojeg kutka svijeta. Sukladno tome, dostupnost usluge očekujemo bez obzira o kojem se dobu godine radi i bez obzira na to što mnogi umaču noge u morskoj vodi.
Igrom slučaja, danas smo bili u potrebi kontaktirati nekoliko poznatih brendova u Hrvatskoj da bi dobili neke potrebne informacije. Kontaktiranje smo odradili putem društvenih mreža, a računali smo na to da će dostupnost ljudi s druge strane biti smanjena.
Na kraju, ovo današnje dopisivanje za voditeljima društvenih mreža, potaknulo nas je da napišemo ovaj članak. Odlučili smo napraviti malu analizu aktivnosti brendova na društvenim mrežama za vrijeme godišnjih odmora.
Prije nego što iznesemo podatke, važno je napomenuti kako je analizirana skupina brendova dosta mala, pa postoji mogućnost znatne pogreške u analizi. Uglavnom, kontaktirali smo 10 brendova putem Facebooka i 2 brenda putem Instagrama.
Rijetki su oni koji brzo reagiraju, ali postoje
Od sveukupno 12 brendova koje analiziramo, 2 su se brenda javila gotovo u isti tren kad smo poslali poruku. Moramo priznati kako nas je to malo iznenadilo, jer ipak dio ljudi je vrlo vjerojatno na godišnjem odmoru.
Uz to što je odgovor bio trenutačan, bio je i na zavidnoj razini. Sve nam je lijepo objašnjeno i ekipa je stvarno bila pristupačna. Nije se moglo primijetiti da je vrijeme godišnjih odmora.
Dio njih odgovorio je unutar nekoliko sati
Četiri kontaktirana brenda svoj odgovor na naš upit poslali su unutar nekoliko sati. Ovo je sasvim zadovoljavajuće i ne predstavlja nekakav veliki problem u očima kupaca.
Ovi su brendovi također bili vrlo pristupačni i zadatak su obavili na visini. Dali su nam sve potrebne informacije i uputili nas u detalje.
Zanimljivo, jedan od brendova ovdje je pokazao izrazitu prijaznost. Na samom početku razgovora ispričali su se na svim kašnjenjima koja su moguća. Naveli su kako je vrijeme godine kada rade smanjenim kapacitetom i kako nas mole za strpljenje i zahvaljuju na istom.
Polovica brendova uopće nije pogledala naš upit
Iako smo očekivali ovakav rezultat, ipak ovakva situacija malo bode u oči. Dakle, unutar jednog dana nitko nije pogledao naš upit, niti nam poslao bilo kakvu povratnu informaciju.
Društvene mreže danas nude kvalitetan sustav automatizacije i iznimno je čudno kako nije bilo nikakvog automatiziranog odgovora na naš upit. To bi trebalo značiti da voditelji društvenih mreža ipak rade trenutno u uredima, ali očito malo zabušavaju kad su šefovi na godišnjem odmoru.
Dobili smo i jedan seen, ali bez odgovora
Ovo nas je posebno dirnulo, dakako negativno. Osoba s druge strane pogledala je naš upit, ali se nije udostojila napisati bilo kakvu poruku.
U slučaju da je gužva ili nisu kompetentni za dati odgovor, mogli su nam napisati da se ispričavaju i da pričekamo koji dan da se vrati ekipa koja zna odgovore.
Ovako, ovo je izgledalo iznimno neprofesionalno i baca određenu ljagu na kompaniju, odnosno voditelje društvenih mreža dotične kompanije.
Zaključak
Voditelji društvenih mreža očito su pohrlili na more, bez da su prije toga pripremili scenarij za godišnji odmor. Pola aktivnih, pola neaktivnih je u pravilu rezultat kakav smo i očekivali. Šteta, što taj rezultat nije malo bolji.
Voditelji društvenih mreža koji nisu na godišnjem odmoru svoj su posao odradili iznimno kvalitetno (osim jednog). Njima ide svaka pohvala što i za vrijeme ekstremno visokih temperatura sjede u uredima i odgovaraju na upite kupaca putem društvenih mreža.
Kakvo je tvoje iskustvo s voditeljima društvenih mreža? Odgovaraju li ti redovito na poruke koje im šalješ putem Facebook ili Instagrama? Napiši u komentare.